Teie tee telemonitooringule südamepuudulikkuse korral

Alates 2022. aastast on kardioloogilised praksised saanud arveldada südamepuudulikkuse telemonitooringu eest - selleks on ühtse hindamisskaala (EBM) raames olemas tasumäärade kirjed (GOP). Näitame teile, kuidas saate täita nõudeid, saada eelarvevälise tasu ja pakkuda oma HI-patsientidele kaasaegset ravi lihtsal viisil.

Südamepuudulikkuse telemonitooringuga on Saksamaal alates 2022. aasta jaanuarist uus telemeditsiiniline teenus kardioloogia valdkonnas arveldatav. Patsiendid ja kardioloogid saavad sellest võrdselt kasu. 

Mis kasu on telemonitooringust südamepuudulikkuse korral?

Patsient:sees telemonitooring tagab tõrgeteta arstiabi. Samuti saab raviotsuseid teha paremate andmete põhjal.

Kardioloog: sees pakkuda oma patsientidele kaasaegset ravi tehnilise arengu tipptasemel telemonitooringu abil. Samuti avab see neile uusi eelarveväliseid arveldusvõimalusi.

Kardioloogiapraksise jaoks ei tasub seega teemat enam edasi lükata ja alustada südame telemonitooringuga. Arvutage oma potentsiaalset lisatulu nüüd meie Hüvitiste kalkulaator.

Te peate vastama järgmistele nõuetele

Selleks, et kardioloogiakabinetina oleks võimalik pakkuda südamepuudulikkuse telemonitooringut, on vaja 3 asja:

  1. akrediteering telemeditsiinikeskusena (TMZ)
  2. telemonitooringu tarkvara
  3. Patsientide välised mõõteseadmed

1. akrediteerimine telemeditsiinikeskusena (TMZ)

Telemonitooringu puhul mõõdetakse patsientide terviseandmeid mõõtmisseadmetega ja edastatakse seejärel telemeditsiinikeskusesse (TMZ). Kardioloogina saate TMZ ülesandeid üle võtta, kui olete oma Kutsekassa arstide liidu (KV) poolt sertifitseeritud TMZ-ks. Teie jaoks on eeliseks see, et saate ülevõetud ülesannete eest tasuda uue GOPi kaudu ühtses hindamisskaalas. arve eelarveväline arve saab.

Kardioloogid peavad sertifitseerimise raames tõendama KV-le teatud erialaseid ja tehnilisi nõudeid.

Nõuded TMZ-ks vastuvõtmiseks:

1. Sisehaiguste ja kardioloogia litsentseeritud eriarst.

2. Osalemine haigekassaga akrediteeritud arstiabis või töötamine haigekassaga akrediteeritud MVZ-s (vastavalt SGB V § 95)

3. Heakskiitmine vastavalt kvaliteeditagamise lepingule (QA leping) Rütmiimplantaadi kontroll

4. Tõend tehnilise varustuse nõuetele vastavuse kohta vastavalt südamepuudulikkuse telemonitooringu kvaliteedi tagamise lepingule (§5).

Telemeditsiinikeskuse kõige olulisemad ülesanded:

  • Patsientide sobivuse testimine telemonitooringuks seoses meditsiiniliste nõuetega ravi alguses.
  • Tehnilise infrastruktuuri tagamine ja hooldamine
  • patsientide juhendamine vajaliku tarkvara ja tehnoloogia kasutamisel
  • sissetulevate terviseandmete digitaalne jälgimine ja professionaalne hindamine

Meie SaniQ telemonitooringu tarkvara täidate kõik tehnilised, regulatiivsed ja andmekaitse nõuded ning saate ka abi TMZ heakskiitmisel ja igakülgset tuge tehnilise infrastruktuuri loomisel ja hooldamisel.

SaniQ Plattform Herzinsuffizienz Monitoring

„Telemonitoring mit SaniQ ist wie ein Schutzschirm für die Patienten.“

Ralph Rüdelstein, MD

Chefarzt der Abteilung Innere Medizin
am St. Nikolaus Stiftshospital in Andernach

Dr.-Ruedelstein

3 Fragen an Dr. med. Ralph Rüdelstein

Digitales Telemonitoring bei Herzinsuffizienz ist seit etwa 3 Jahren Teil der Regelversorgung. Wir fragen Dr. med. Ralph Rüdelstein, Chefarzt der Abteilung Innere Medizin am St. Nikolaus Stiftshospital in Andernach, wie es in der Praxis läuft.

Dr. med. Rüdelstein:

Durch das Telemonitoring von Patienten mit Herzinsuffizienz können wir Komplikationen viel früher erkennen und die Medikamente entsprechend anpassen bzw. höher dosieren. So erhalten wir wichtige Informationen, die uns helfen, z.B. kardiale Dekompensationen zu verhindern und Risikopatienten besser zu versorgen.

Dr. med. Rüdelstein: Für die angebundenen Patienten ist das Telemonitoring eine Art Schutzschirm: Sie können sich im Alltag darauf verlassen, dass wir bei auffälligen Werten direkt medizinisch angemessen intervenieren können. Das schafft Sicherheit und davon profitieren diese Patienten!

sehr gut angenommen – das sehen wir anhand der Daten und das war auch das Feedback, das wir von den Patient:innen bekommen haben. 

Aus behandelnder Perspektive sehen wir, dass wir über die einfache digitale Kommunikation mit den Patient:innen im Chat viele Anfragen zeitnah und bedarfsgerecht klären können, ohne dass persönliche Termine notwendig werden. Trotzdem gilt natürlich, dass die App den persönlichen Kontakt nicht ersetzen sondern ergänzen soll.

In medizinischer Hinsicht ist es unser Ziel, mithilfe von MyaLink die Patient:innen vor der Intensivstation zu retten, indem wir Verschlechterungen schnell erkennen und rechtzeitig intervenieren. Das Telemonitoring von Vitalwerten wie Puls, Forcierte Vitalkapazität und Atemfrequenz bietet dafür optimale Voraussetzungen.

Dr. med. Rüdelstein: Wir kommen mit der Telemonitoring-Plattform SaniQ sehr gut zurecht. Der große Vorteil beim Telemonitoring ist, dass ich mir selbst einteilen kann, wann ich in die Plattform schaue – es ist nur wichtig, dass ich (oder eine Mitarbeiterin) einmal am Tag die Zeit dafür finde – und die finde ich!

Dr. med. Stein: Die Idee ist bei der Arbeit in der Spezialambulanz der Charité Berlin entstanden. Viele unserer Myasthenie-Patient:innen – die zum Teil mehrere 100 km Anfahrt in Kauf nehmen, um zu uns zu kommen – haben uns immer wieder berichtet, dass sie in ihrer Heimat keinen wirklichen Ansprechpartner für ihre Erkrankung haben. Gleichzeitig haben wir von ärztlicher Seite gar nicht die Kapazitäten, um den Bedarf seitens der Patient:innen zu decken. Wartezeiten auf einen Termin von mehreren Monaten sind die Regel.

Angesichts dieser Versorgungslücke haben wir uns gesagt: Das können wir besser machen! Wir glauben, dass jeder Mensch mit einer Seltenen Erkrankung Zugang zu einem Spezialisten haben sollte!

Dr. med. Stein:

Gerade werten wir eine Pilotstudie aus, die wir mit 45 Patient:innen von 23 bis 83 Jahren durchgeführt haben. Die Anwendung der Patienten-App wurde tatsächlich von allen Altersgruppen durchweg sehr gut angenommen – das sehen wir anhand der Daten und das war auch das Feedback, das wir von den Patient:innen bekommen haben. 

Aus behandelnder Perspektive sehen wir, dass wir über die einfache digitale Kommunikation mit den Patient:innen im Chat viele Anfragen zeitnah und bedarfsgerecht klären können, ohne dass persönliche Termine notwendig werden. Trotzdem gilt natürlich, dass die App den persönlichen Kontakt nicht ersetzen sondern ergänzen soll.

Und in medizinischer Hinsicht konnten wir viele Patient:innen vor der Intensivstation retten, weil wir dank des Telemonitorings Verschlechterungen erkennen und rechtzeitig intervenieren können. Das schont Intensivkapazitäten und spart Geld!

Dr. med. Stein: Wir betreten mit einer telemedizinischen Anwendung wie MyaLink gewissermaßen Neuland im Bereich der Seltenen Erkrankungen. Uns war es dabei wichtig, dass MyaLink bestmöglich nach den Bedürfnissen der Patient:innen ausgerichtet ist. Da ist es wichtig, dass wir einen starken Partner an der Seite haben, mit dem wir sehr eng und vertrauensvoll zusammenarbeiten können.  Die technische Unterstützung durch Qurasoft ist für uns an dieser Stelle einfach Gold wert, weil natürlich extrem viel Expertise und einfach auch Erfahrung in den Bereichen IT, Entwicklung, Regulatorik usw. vorhanden ist. Das ist für uns die perfekte Ergänzung zu unserer klinischen Expertise im Bereich der Seltenen Erkrankungen.

2. telemonitooringu tarkvara

Telemonitooringuks on vaja tarkvara, mille abil saab patsiendi terviseandmeid tsentraalselt salvestada ja mille kaudu saate teie kui raviv kardioloog patsienti jälgida ja hooldada. Tarkvara on seega Telemeditsiinilise ravi süda. Tarkvara kasutatakse ka kogutud isiklike ja tervisega seotud andmete säilitamiseks.

Kvaliteedileping "Telemonitooring südamepuudulikkuse korral" määratleb muu hulgas järgmist Nõuded telemonitooringu tarkvarale loetletud:

  • Vastavus andmekaitsele esitatavatele nõuetele
  • Sobivus igapäevaseks täielikuks andmeedastuseks
  • Sobivus patsiendispetsiifiliste piirväärtuste kehtestamiseks ja hoiatuste väljastamiseks piirväärtuste ületamise või mitte saavutamise korral.

Herzinsuffizienz-Monitoring.

Endlich leicht gemacht mit SaniQ HERZ

Digitales Herzinsuffizienz-Monitoring.

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3. välised mõõtmisseadmed patsientide jaoks

Südamepuudulikkuse telemonitooringu kontekstis kasutatakse väliseid mõõteseadmeid, et tagada 3 Elutähtsad tunnused salvestatud:

  • Kehakaal
  • elektriline südamelöök
  • Vererõhk

Dafür erhalten die Patient:innen jeweils ein  EKG, ein Blutdruckmessgerät und eine Körperwaage. Nach der QS-Vereinbarung „Telemonitoring bei Herzinsuffizienz“ müssen die Geräte u.a.

  • sobivad patsientidele kasutamiseks
  • olema ühilduv ülekandeseadme ja telemonitooringu tarkvaraga
  • vastab tehnika tasemele (EKG-seade)

Wenn Sie sich für SaniQ als Ihren Software-Anbieter entscheiden, erhalten Sie von uns moderne Messgeräte zur Weitergabe an Ihre Patient:innen, die die medizinischen Voraussetzungen erfüllen.

Medizinische Voraussetzungen der Patient:innen:

Südamepuudulikkuse telemonitooringu puhul peavad patsiendid vastama järgmistele kriteeriumidele:

  • NYHA II või NYHA III, mille väljutusfraktsioon on < 40%
  • Patsiendil on implanteeritud südameseade (ICD, CRT-P, CRT-D) või ta on viimase 12 kuu jooksul hospitaliseeritud südame dekompensatsiooni tõttu.
  • Patsient:ini ravitakse vastavalt juhistele
  • Patsient on kognitiivselt, füüsiliselt ja tehniliselt võimeline osalema telemonitooringus.

 

Allikad:

Kassenärztliche Bundesvereinigung & GKV-Spitzenverband: Kvaliteedi tagamise kokkulepe telemonitooring südamepuudulikkuse korral. 2022. 

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