Jūsų kelias į širdies nepakankamumo telemonitoringą

Nuo 2022 m. kardiologinės praktikos gali išrašyti sąskaitas už širdies nepakankamumo telemonitoringą - už tai galima išrašyti sąskaitas pagal vienodą vertinimo skalę (EBM). Parodysime, kaip galite atitikti reikalavimus, gauti papildomą biudžetinį atlygį ir paprastai pasiūlyti savo HI pacientams modernią priežiūrą.

Širdies nepakankamumo telemonitoringas - nauja kardiologijos srities telemedicinos paslauga, už kurią nuo 2022 m. sausio mėn. Vokietijoje galima atsiskaityti. Pacientams ir kardiologams tai bus vienodai naudinga. 

Kokia yra telemonitoringo nauda sergant širdies nepakankamumu?

Pacientas: viduje telemonitoringas užtikrina vientisą medicininę priežiūrą. Terapinius sprendimus taip pat galima priimti remiantis geresniais duomenimis.

Kardiologas: viduje siūlykite savo pacientams modernų gydymą pagal naujausius technikos pasiekimus, naudodami telemonitoringą. Be to, jiems atsiveria naujos papildomos atsiskaitymo galimybės.

Todėl kardiologams verta ilgiau neatidėlioti šios temos ir pradėti širdies telemonitoringą. Apskaičiuokite galimą papildomą uždarbį dabar, naudodamiesi mūsų Kompensacijos skaičiuoklė.

Turite atitikti šiuos reikalavimus

Kad galėtumėte teikti širdies nepakankamumo telemonitoringo paslaugas, kaip kardiologas, jums reikia trijų dalykų:

  1. telemedicinos centro (TMZ) akreditacija.
  2. telemonitoringo programinė įranga
  3. Išoriniai pacientų matavimo prietaisai

1. telemedicinos centro (TMZ) akreditacija

Nuotolinio stebėjimo metu pacientų sveikatos duomenys matuojami matavimo prietaisais ir perduodami į telemedicinos centrą (TMZ). Kaip kardiologas galite perimti TMZ užduotis, jei esate gavęs savo Privalomojo sveikatos draudimo gydytojų asociacijos (KV) TMZ sertifikatą. Tai jums naudinga tuo, kad už perimtas užduotis galite atsiskaityti per naujus GOP pagal vieningą vertinimo skalę (Einheitlicher Bewertungsmaßstab). sąskaita nebiudžetinė gali.

Sertifikuodami kardiologai turi įrodyti KV tam tikrus profesinius ir techninius reikalavimus.

Priėmimo į TMZ reikalavimai:

1. Licencijuotas vidaus ligų ir kardiologijos specialistas

2. Dalyvavimas SHI akredituotoje sveikatos priežiūros įstaigoje arba darbas SHI akredituotoje MVZ (pagal SGB V § 95)

3. Patvirtinimas pagal Kokybės užtikrinimo susitarimą (Kokybės užtikrinimo susitarimas) Ritmo implantų kontrolė

4. Atitikties techninei įrangai keliamiems reikalavimams įrodymas pagal Širdies nepakankamumo telemonitoringo kokybės užtikrinimo susitarimą (§5).

Svarbiausios telemedicinos centro užduotys:

  • Pacientų tinkamumo telemonitoringui testas atsižvelgiant į medicininius reikalavimus gydymo pradžioje.
  • Techninės infrastruktūros užtikrinimas ir priežiūra
  • padėti pacientams naudotis reikiama programine įranga ir technologijomis.
  • skaitmeninė gaunamų sveikatos duomenų stebėsena ir profesionalus vertinimas.

Su mūsų "SaniQ" nuotolinio stebėjimo programinė įranga įvykdysite visus techninius, reguliavimo ir duomenų apsaugos reikalavimus, taip pat gausite pagalbą dėl TMZ patvirtinimo ir visapusišką paramą kuriant ir prižiūrint techninę infrastruktūrą.

SaniQ Plattform Herzinsuffizienz Monitoring

„Telemonitoring mit SaniQ ist wie ein Schutzschirm für die Patienten.“

Dr. Ralphas Rüdelsteinas

Chefarzt der Abteilung Innere Medizin
am St. Nikolaus Stiftshospital in Andernach

Dr.-Ruedelstein

3 Fragen an Dr. med. Ralph Rüdelstein

Digitales Telemonitoring bei Herzinsuffizienz ist seit etwa 3 Jahren Teil der Regelversorgung. Wir fragen Dr. med. Ralph Rüdelstein, Chefarzt der Abteilung Innere Medizin am St. Nikolaus Stiftshospital in Andernach, wie es in der Praxis läuft.

Dr. med. Rüdelstein:

Durch das Telemonitoring von Patienten mit Herzinsuffizienz können wir Komplikationen viel früher erkennen und die Medikamente entsprechend anpassen bzw. höher dosieren. So erhalten wir wichtige Informationen, die uns helfen, z.B. kardiale Dekompensationen zu verhindern und Risikopatienten besser zu versorgen.

Dr. med. Rüdelstein: Für die angebundenen Patienten ist das Telemonitoring eine Art Schutzschirm: Sie können sich im Alltag darauf verlassen, dass wir bei auffälligen Werten direkt medizinisch angemessen intervenieren können. Das schafft Sicherheit und davon profitieren diese Patienten!

sehr gut angenommen – das sehen wir anhand der Daten und das war auch das Feedback, das wir von den Patient:innen bekommen haben. 

Aus behandelnder Perspektive sehen wir, dass wir über die einfache digitale Kommunikation mit den Patient:innen im Chat viele Anfragen zeitnah und bedarfsgerecht klären können, ohne dass persönliche Termine notwendig werden. Trotzdem gilt natürlich, dass die App den persönlichen Kontakt nicht ersetzen sondern ergänzen soll.

In medizinischer Hinsicht ist es unser Ziel, mithilfe von MyaLink die Patient:innen vor der Intensivstation zu retten, indem wir Verschlechterungen schnell erkennen und rechtzeitig intervenieren. Das Telemonitoring von Vitalwerten wie Puls, Forcierte Vitalkapazität und Atemfrequenz bietet dafür optimale Voraussetzungen.

Dr. med. Rüdelstein: Wir kommen mit der Telemonitoring-Plattform SaniQ sehr gut zurecht. Der große Vorteil beim Telemonitoring ist, dass ich mir selbst einteilen kann, wann ich in die Plattform schaue – es ist nur wichtig, dass ich (oder eine Mitarbeiterin) einmal am Tag die Zeit dafür finde – und die finde ich!

Dr. med. Stein: Die Idee ist bei der Arbeit in der Spezialambulanz der Charité Berlin entstanden. Viele unserer Myasthenie-Patient:innen – die zum Teil mehrere 100 km Anfahrt in Kauf nehmen, um zu uns zu kommen – haben uns immer wieder berichtet, dass sie in ihrer Heimat keinen wirklichen Ansprechpartner für ihre Erkrankung haben. Gleichzeitig haben wir von ärztlicher Seite gar nicht die Kapazitäten, um den Bedarf seitens der Patient:innen zu decken. Wartezeiten auf einen Termin von mehreren Monaten sind die Regel.

Angesichts dieser Versorgungslücke haben wir uns gesagt: Das können wir besser machen! Wir glauben, dass jeder Mensch mit einer Seltenen Erkrankung Zugang zu einem Spezialisten haben sollte!

Dr. med. Stein:

Gerade werten wir eine Pilotstudie aus, die wir mit 45 Patient:innen von 23 bis 83 Jahren durchgeführt haben. Die Anwendung der Patienten-App wurde tatsächlich von allen Altersgruppen durchweg sehr gut angenommen – das sehen wir anhand der Daten und das war auch das Feedback, das wir von den Patient:innen bekommen haben. 

Aus behandelnder Perspektive sehen wir, dass wir über die einfache digitale Kommunikation mit den Patient:innen im Chat viele Anfragen zeitnah und bedarfsgerecht klären können, ohne dass persönliche Termine notwendig werden. Trotzdem gilt natürlich, dass die App den persönlichen Kontakt nicht ersetzen sondern ergänzen soll.

Und in medizinischer Hinsicht konnten wir viele Patient:innen vor der Intensivstation retten, weil wir dank des Telemonitorings Verschlechterungen erkennen und rechtzeitig intervenieren können. Das schont Intensivkapazitäten und spart Geld!

Dr. med. Stein: Wir betreten mit einer telemedizinischen Anwendung wie MyaLink gewissermaßen Neuland im Bereich der Seltenen Erkrankungen. Uns war es dabei wichtig, dass MyaLink bestmöglich nach den Bedürfnissen der Patient:innen ausgerichtet ist. Da ist es wichtig, dass wir einen starken Partner an der Seite haben, mit dem wir sehr eng und vertrauensvoll zusammenarbeiten können.  Die technische Unterstützung durch Qurasoft ist für uns an dieser Stelle einfach Gold wert, weil natürlich extrem viel Expertise und einfach auch Erfahrung in den Bereichen IT, Entwicklung, Regulatorik usw. vorhanden ist. Das ist für uns die perfekte Ergänzung zu unserer klinischen Expertise im Bereich der Seltenen Erkrankungen.

2. nuotolinio stebėjimo programinė įranga

Nuotoliniam stebėjimui reikalinga programinė įranga, kuria būtų galima centralizuotai registruoti paciento sveikatos duomenis ir per kurią jūs, kaip gydantis kardiologas, galėtumėte stebėti ir prižiūrėti pacientą. Todėl programinė įranga yra Telemedicininės priežiūros esmė. Programinė įranga taip pat naudojama surinktiems asmeniniams ir su sveikata susijusiems duomenims saugoti.

QS susitarime "Širdies nepakankamumo telemonitoringas", be kita ko, apibrėžiama Reikalavimai nuotolinio stebėjimo programinei įrangai išvardyti:

  • Duomenų apsaugos reikalavimų laikymasis
  • Tinkamumas kasdien perduoti visus duomenis
  • Tinkamumas nustatyti konkrečiam pacientui būdingas ribines vertes ir įspėti apie viršytas arba nepasiektas ribines vertes

Herzinsuffizienz-Monitoring.

Endlich leicht gemacht mit SaniQ HERZ

Digitales Herzinsuffizienz-Monitoring.

Endlich leicht gemacht mit SaniQ HERZ

3. išoriniai pacientų matavimo prietaisai

Vykdant širdies nepakankamumo telemonitoringą, išoriniai matavimo prietaisai naudojami 3 Gyvybiniai požymiai užregistruota:

  • Kūno svoris
  • elektrinis širdies plakimas
  • Kraujospūdis

Dafür erhalten die Patient:innen jeweils ein  EKG, ein Blutdruckmessgerät und eine Körperwaage. Nach der QS-Vereinbarung „Telemonitoring bei Herzinsuffizienz“ müssen die Geräte u.a.

  • būtų tinkami naudoti pacientams.
  • būti suderinama su perdavimo įrenginiu ir telemonitoriaus programine įranga.
  • atitinka naujausius pasiekimus (EKG prietaisas).

Wenn Sie sich für SaniQ als Ihren Software-Anbieter entscheiden, erhalten Sie von uns moderne Messgeräte zur Weitergabe an Ihre Patient:innen, die die medizinischen Voraussetzungen erfüllen.

Medizinische Voraussetzungen der Patient:innen:

Širdies nepakankamumo telemonitoringui pacientai turi atitikti šiuos kriterijus:

  • NYHA II arba NYHA III su išstūmimo frakcija < 40%
  • Pacientas turi implantuotą širdies prietaisą (ICD, CRT-P, CRT-D) arba per pastaruosius 12 mėnesių buvo hospitalizuotas dėl širdies dekompensacijos.
  • Pacientas:in gydomas pagal rekomendacijas
  • Pacientas kognityvinėmis, fizinėmis ir techninėmis galimybėmis gali dalyvauti nuotolinėje stebėsenoje.

 

Šaltiniai:

Kassenärztliche Bundesvereinigung & GKV-Spitzenverband: Kokybės užtikrinimo susitarimas Širdies nepakankamumo telemonitoringas. 2022. 

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