Vaša pot do telemonitoringa pri srčnem popuščanju

Od leta 2022 lahko kardiološke ordinacije zaračunavajo telemonitoring pri srčnem popuščanju - za to so v enotni lestvici vrednotenja (EBM) na voljo tarifne postavke (GOP). Predstavili vam bomo, kako lahko izpolnite zahteve, prejmete zunajproračunsko nadomestilo in svojim bolnikom s KVČB na preprost način ponudite sodobno oskrbo.

S telemonitoringom pri srčnem popuščanju je v Nemčiji od januarja 2022 na voljo nova telemedicinska storitev na področju kardiologije, ki jo je mogoče zaračunati. Pacienti in kardiologi bodo imeli od tega enake koristi. 

Kakšna je korist telemonitoringa pri srčnem popuščanju?

Bolnik: znotraj telemonitoring zagotavlja nemoteno zdravstveno oskrbo. Tudi terapevtske odločitve se lahko sprejemajo na podlagi boljših podatkov.

Kardiolog: znotraj s telemonitoringom svojim pacientom ponudite sodobno zdravljenje na vrhuncu tehničnega razvoja. Prav tako jim odpira nove možnosti obračunavanja izvenproračunskih storitev.

Za kardiološke ordinacije je zato smiselno, da te teme ne odlagajo več in začnejo s telemonitoringom srca. Izračunajte svoj potencialni dodatni zaslužek zdaj z našim Kalkulator nadomestil.

Izpolnjevati morate naslednje zahteve

Če želite v kardiološki ordinaciji ponuditi telemonitoring pri srčnem popuščanju, potrebujete tri stvari:

  1. akreditacija kot telemedicinski center (TMZ).
  2. programska oprema za telemonitoring
  3. Zunanje merilne naprave za bolnike

1. akreditacija kot telemedicinski center (TMZ)

Pri telemonitoringu se zdravstveni podatki pacientov merijo z merilnimi napravami in nato pošljejo v telemedicinski center (TMZ). Kot kardiolog lahko prevzamete naloge TMZ, če vam je Združenje zdravnikov obveznega zdravstvenega zavarovanja (KV) podelilo certifikat TMZ. To ima za vas to prednost, da lahko prevzete naloge plačate prek novih GOP v enotni ocenjevalni lestvici (Einheitlicher Bewertungsmaßstab). izvenproračunski račun lahko.

V okviru certificiranja morajo kardiologi KV dokazati določene strokovne in tehnične zahteve.

Pogoji za sprejem v TMZ:

1. Licencirani specialist za interno medicino in kardiologijo

2. Sodelovanje v zdravstveni oskrbi, akreditirani s strani SHI, ali delo v MVZ, akreditirani s strani SHI (v skladu s členom 95 SGB V).

3. Odobritev v skladu s sporazumom o zagotavljanju kakovosti (sporazum QA)

4. Dokazilo o skladnosti z zahtevami za tehnično opremo v skladu s Sporazumom o zagotavljanju kakovosti telemonitoringa pri srčnem popuščanju (§5).

Najpomembnejše naloge telemedicinskega centra:

  • Preskus primernosti bolnikov za telemonitoring glede na zdravstvene zahteve na začetku zdravljenja.
  • Zagotavljanje in vzdrževanje tehnične infrastrukture
  • usmerjanje bolnikov pri uporabi potrebne programske opreme in tehnologije.
  • digitalno spremljanje in strokovno ocenjevanje prejetih zdravstvenih podatkov.

Z našimi Programska oprema za telemonitoring SaniQ izpolnjujete vse tehnične in regulativne zahteve ter zahteve glede varstva podatkov, poleg tega pa prejmete pomoč pri odobritvi TMZ in celovito podporo pri vzpostavitvi in vzdrževanju tehnične infrastrukture.

SaniQ Plattform Herzinsuffizienz Monitoring

„Telemonitoring mit SaniQ ist wie ein Schutzschirm für die Patienten.“

Ralph Rüdelstein, dr. med.

Chefarzt der Abteilung Innere Medizin
am St. Nikolaus Stiftshospital in Andernach

Dr.-Ruedelstein

3 Fragen an Dr. med. Ralph Rüdelstein

Digitales Telemonitoring bei Herzinsuffizienz ist seit etwa 3 Jahren Teil der Regelversorgung. Wir fragen Dr. med. Ralph Rüdelstein, Chefarzt der Abteilung Innere Medizin am St. Nikolaus Stiftshospital in Andernach, wie es in der Praxis läuft.

Dr. med. Rüdelstein:

Durch das Telemonitoring von Patienten mit Herzinsuffizienz können wir Komplikationen viel früher erkennen und die Medikamente entsprechend anpassen bzw. höher dosieren. So erhalten wir wichtige Informationen, die uns helfen, z.B. kardiale Dekompensationen zu verhindern und Risikopatienten besser zu versorgen.

Dr. med. Rüdelstein: Für die angebundenen Patienten ist das Telemonitoring eine Art Schutzschirm: Sie können sich im Alltag darauf verlassen, dass wir bei auffälligen Werten direkt medizinisch angemessen intervenieren können. Das schafft Sicherheit und davon profitieren diese Patienten!

sehr gut angenommen – das sehen wir anhand der Daten und das war auch das Feedback, das wir von den Patient:innen bekommen haben. 

Aus behandelnder Perspektive sehen wir, dass wir über die einfache digitale Kommunikation mit den Patient:innen im Chat viele Anfragen zeitnah und bedarfsgerecht klären können, ohne dass persönliche Termine notwendig werden. Trotzdem gilt natürlich, dass die App den persönlichen Kontakt nicht ersetzen sondern ergänzen soll.

In medizinischer Hinsicht ist es unser Ziel, mithilfe von MyaLink die Patient:innen vor der Intensivstation zu retten, indem wir Verschlechterungen schnell erkennen und rechtzeitig intervenieren. Das Telemonitoring von Vitalwerten wie Puls, Forcierte Vitalkapazität und Atemfrequenz bietet dafür optimale Voraussetzungen.

Dr. med. Rüdelstein: Wir kommen mit der Telemonitoring-Plattform SaniQ sehr gut zurecht. Der große Vorteil beim Telemonitoring ist, dass ich mir selbst einteilen kann, wann ich in die Plattform schaue – es ist nur wichtig, dass ich (oder eine Mitarbeiterin) einmal am Tag die Zeit dafür finde – und die finde ich!

Dr. med. Stein: Die Idee ist bei der Arbeit in der Spezialambulanz der Charité Berlin entstanden. Viele unserer Myasthenie-Patient:innen – die zum Teil mehrere 100 km Anfahrt in Kauf nehmen, um zu uns zu kommen – haben uns immer wieder berichtet, dass sie in ihrer Heimat keinen wirklichen Ansprechpartner für ihre Erkrankung haben. Gleichzeitig haben wir von ärztlicher Seite gar nicht die Kapazitäten, um den Bedarf seitens der Patient:innen zu decken. Wartezeiten auf einen Termin von mehreren Monaten sind die Regel.

Angesichts dieser Versorgungslücke haben wir uns gesagt: Das können wir besser machen! Wir glauben, dass jeder Mensch mit einer Seltenen Erkrankung Zugang zu einem Spezialisten haben sollte!

Dr. med. Stein:

Gerade werten wir eine Pilotstudie aus, die wir mit 45 Patient:innen von 23 bis 83 Jahren durchgeführt haben. Die Anwendung der Patienten-App wurde tatsächlich von allen Altersgruppen durchweg sehr gut angenommen – das sehen wir anhand der Daten und das war auch das Feedback, das wir von den Patient:innen bekommen haben. 

Aus behandelnder Perspektive sehen wir, dass wir über die einfache digitale Kommunikation mit den Patient:innen im Chat viele Anfragen zeitnah und bedarfsgerecht klären können, ohne dass persönliche Termine notwendig werden. Trotzdem gilt natürlich, dass die App den persönlichen Kontakt nicht ersetzen sondern ergänzen soll.

Und in medizinischer Hinsicht konnten wir viele Patient:innen vor der Intensivstation retten, weil wir dank des Telemonitorings Verschlechterungen erkennen und rechtzeitig intervenieren können. Das schont Intensivkapazitäten und spart Geld!

Dr. med. Stein: Wir betreten mit einer telemedizinischen Anwendung wie MyaLink gewissermaßen Neuland im Bereich der Seltenen Erkrankungen. Uns war es dabei wichtig, dass MyaLink bestmöglich nach den Bedürfnissen der Patient:innen ausgerichtet ist. Da ist es wichtig, dass wir einen starken Partner an der Seite haben, mit dem wir sehr eng und vertrauensvoll zusammenarbeiten können.  Die technische Unterstützung durch Qurasoft ist für uns an dieser Stelle einfach Gold wert, weil natürlich extrem viel Expertise und einfach auch Erfahrung in den Bereichen IT, Entwicklung, Regulatorik usw. vorhanden ist. Das ist für uns die perfekte Ergänzung zu unserer klinischen Expertise im Bereich der Seltenen Erkrankungen.

2. programska oprema za telemonitoring

Za spremljanje na daljavo potrebujete programsko opremo, s katero lahko centralno beležite bolnikove zdravstvene podatke in prek katere lahko kot lečeči kardiolog spremljate in skrbite za bolnika. Programska oprema je torej Srce telemedicinske oskrbe. Programska oprema se uporablja tudi za shranjevanje zbranih osebnih in zdravstvenih podatkov.

Sporazum SZ "Telemonitoring pri srčnem popuščanju" med drugim opredeljuje naslednje Zahteve za programsko opremo za telemonitoring navedene:

  • Skladnost z zahtevami za varstvo podatkov
  • Primernost za vsakodnevni popoln prenos podatkov
  • Primernost za določanje mejnih vrednosti za posameznega bolnika in za izdajanje opozoril ob prekoračitvi ali nedoseganju mejnih vrednosti

Herzinsuffizienz-Monitoring.

Endlich leicht gemacht mit SaniQ HERZ

Digitales Herzinsuffizienz-Monitoring.

Endlich leicht gemacht mit SaniQ HERZ

3. zunanje merilne naprave za bolnike

Pri telemonitoringu srčnega popuščanja se zunanje merilne naprave uporabljajo za 3 Življenjski znaki zabeleženo:

  • Telesna teža
  • električni srčni utrip
  • Krvni tlak

Dafür erhalten die Patient:innen jeweils ein  EKG, ein Blutdruckmessgerät und eine Körperwaage. Nach der QS-Vereinbarung „Telemonitoring bei Herzinsuffizienz“ müssen die Geräte u.a.

  • so primerni za uporabo pri bolnikih
  • biti združljiv z napravo za prenos in programsko opremo za telemonitoring
  • ustreza najnovejšemu stanju tehnike (naprava EKG).

Wenn Sie sich für SaniQ als Ihren Software-Anbieter entscheiden, erhalten Sie von uns moderne Messgeräte zur Weitergabe an Ihre Patient:innen, die die medizinischen Voraussetzungen erfüllen.

Medizinische Voraussetzungen der Patient:innen:

Za telemonitoring pri srčnem popuščanju morajo bolniki izpolnjevati naslednja merila:

  • NYHA II ali NYHA III z iztisnim deležem < 40%
  • Bolnik ima implantirano srčno napravo (ICD, CRT-P, CRT-D) ali je bil v zadnjih 12 mesecih hospitaliziran zaradi srčne dekompenzacije.
  • Bolnik:in je obravnavan v skladu s smernicami
  • Pacient je kognitivno, fizično in tehnično sposoben sodelovati pri spremljanju na daljavo.

 

Viri:

Kassenärztliche Bundesvereinigung & GKV-Spitzenverband: Sporazum o zagotavljanju kakovosti Telemonitoring pri srčnem popuščanju. 2022. 

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