Kalp yetmezliğinde telemonitörizasyona giden yol

2022'den beri kardiyoloji muayenehaneleri kalp yetmezliğinde telemonitoring için faturalandırma yapabilmektedir - tek tip değerlendirme ölçeğinde (EBM) bunun için ücret tarifesi kalemleri (GOP) mevcuttur. Size gereksinimleri nasıl karşılayabileceğinizi, bütçe dışı ücretlendirmeyi nasıl alabileceğinizi ve HI hastalarınıza modern bakımı basit bir şekilde nasıl sunabileceğinizi göstereceğiz.

Kalp yetmezliğinde telemonitoring ile kardiyoloji alanında yeni bir telemedikal hizmet Ocak 2022'den itibaren Almanya'da faturalandırılabilir hale geldi. Hastalar ve kardiyologlar bundan eşit ölçüde faydalanacaktır. 

Kalp yetmezliğinde telemonitörizasyonun faydası nedir?

Hasta:içeride telemonitoring kesintisiz tıbbi bakım sağlar. Terapötik kararlar da daha iyi bir veri temelinde alınabilir.

Kardiyolog: içeride telemonitoring ile hastalarınıza teknik gelişimin en ileri noktasında modern tedavi sunun. Ayrıca onlar için yeni bütçe dışı faturalandırma seçeneklerinin de önünü açıyor.

Bu nedenle kardiyoloji uygulamaları için konuyu daha fazla ertelememek ve kardiyak telemonitoring ile başlamak faydalı olacaktır. Potansiyel ek kazancınızı şimdi hesaplayın Tazminat hesaplayıcı.

Şu gereksinimleri karşılamanız gerekir

Bir kardiyoloji muayenehanesi olarak kalp yetmezliğinde telemonitoring sunabilmek için 3 şeye ihtiyacınız vardır:

  1. teletıp merkezi olarak akreditasyon (TMZ)
  2. bir telemonitoring yazılımı
  3. Hastalar için harici ölçüm cihazları

1. Teletıp merkezi (TMZ) olarak akreditasyon

Telemonitoring'de hastaların sağlık verileri ölçüm cihazlarıyla ölçülür ve daha sonra bir telemedikal merkeze (TMZ) iletilir. Bir kardiyolog olarak, Yasal Sağlık Sigortası Hekimleri Birliğiniz (KV) tarafından TMZ olarak onaylandıysanız, TMZ'nin görevlerini üstlenebilirsiniz. Sizin için avantajı, devraldığınız görevler için tek tip değerlendirme ölçeğindeki yeni GOP'lar aracılığıyla ödeme yapabilmenizdir. fatura bütçe dışı Yapabilirsin.

Sertifikasyon çerçevesinde, kardiyologlar KV'ye belirli mesleki ve teknik gereklilikleri kanıtlamalıdır.

TMZ olarak kabul edilmek için gerekenler:

1. İç hastalıkları ve kardiyoloji için lisanslı uzman

2. SHI onaylı tıbbi bakıma katılım veya SHI onaylı bir MVZ'de çalışma (§ 95 SGB V'ye göre)

3. Kalite Güvence Anlaşmasına (QA Anlaşması) göre onay Ritim İmplantı Kontrolü

4. Kalp Yetersizliğinde Telemonitoring Kalite Güvence Anlaşmasına göre teknik ekipman gerekliliklerine uygunluk belgesi (§5)

Bir teletıp merkezinin en önemli görevleri:

  • Hastaların tedavinin başlangıcındaki tıbbi gereklilikler açısından telemonitoring için uygunluk testi.
  • Teknik altyapının sağlanması ve bakımı
  • Gerekli yazılım ve teknolojinin kullanımı konusunda hastalara rehberlik etmek
  • gelen sağlık verilerinin dijital olarak izlenmesi ve profesyonel olarak değerlendirilmesi

Bizim ile SaniQ telemonitoring yazılımı tüm teknik, düzenleyici ve veri koruma gereksinimlerini karşılarsınız ve ayrıca TMZ onayı konusunda yardım ve teknik altyapının kurulumu ve bakımı konusunda kapsamlı destek alırsınız.

SaniQ Plattform Herzinsuffizienz Monitoring

„Telemonitoring mit SaniQ ist wie ein Schutzschirm für die Patienten.“

Ralph Rüdelstein, MD

Chefarzt der Abteilung Innere Medizin
am St. Nikolaus Stiftshospital in Andernach

Dr.-Ruedelstein

3 Fragen an Dr. med. Ralph Rüdelstein

Digitales Telemonitoring bei Herzinsuffizienz ist seit etwa 3 Jahren Teil der Regelversorgung. Wir fragen Dr. med. Ralph Rüdelstein, Chefarzt der Abteilung Innere Medizin am St. Nikolaus Stiftshospital in Andernach, wie es in der Praxis läuft.

Dr. med. Rüdelstein:

Durch das Telemonitoring von Patienten mit Herzinsuffizienz können wir Komplikationen viel früher erkennen und die Medikamente entsprechend anpassen bzw. höher dosieren. So erhalten wir wichtige Informationen, die uns helfen, z.B. kardiale Dekompensationen zu verhindern und Risikopatienten besser zu versorgen.

Dr. med. Rüdelstein: Für die angebundenen Patienten ist das Telemonitoring eine Art Schutzschirm: Sie können sich im Alltag darauf verlassen, dass wir bei auffälligen Werten direkt medizinisch angemessen intervenieren können. Das schafft Sicherheit und davon profitieren diese Patienten!

sehr gut angenommen – das sehen wir anhand der Daten und das war auch das Feedback, das wir von den Patient:innen bekommen haben. 

Aus behandelnder Perspektive sehen wir, dass wir über die einfache digitale Kommunikation mit den Patient:innen im Chat viele Anfragen zeitnah und bedarfsgerecht klären können, ohne dass persönliche Termine notwendig werden. Trotzdem gilt natürlich, dass die App den persönlichen Kontakt nicht ersetzen sondern ergänzen soll.

In medizinischer Hinsicht ist es unser Ziel, mithilfe von MyaLink die Patient:innen vor der Intensivstation zu retten, indem wir Verschlechterungen schnell erkennen und rechtzeitig intervenieren. Das Telemonitoring von Vitalwerten wie Puls, Forcierte Vitalkapazität und Atemfrequenz bietet dafür optimale Voraussetzungen.

Dr. med. Rüdelstein: Wir kommen mit der Telemonitoring-Plattform SaniQ sehr gut zurecht. Der große Vorteil beim Telemonitoring ist, dass ich mir selbst einteilen kann, wann ich in die Plattform schaue – es ist nur wichtig, dass ich (oder eine Mitarbeiterin) einmal am Tag die Zeit dafür finde – und die finde ich!

Dr. med. Stein: Die Idee ist bei der Arbeit in der Spezialambulanz der Charité Berlin entstanden. Viele unserer Myasthenie-Patient:innen – die zum Teil mehrere 100 km Anfahrt in Kauf nehmen, um zu uns zu kommen – haben uns immer wieder berichtet, dass sie in ihrer Heimat keinen wirklichen Ansprechpartner für ihre Erkrankung haben. Gleichzeitig haben wir von ärztlicher Seite gar nicht die Kapazitäten, um den Bedarf seitens der Patient:innen zu decken. Wartezeiten auf einen Termin von mehreren Monaten sind die Regel.

Angesichts dieser Versorgungslücke haben wir uns gesagt: Das können wir besser machen! Wir glauben, dass jeder Mensch mit einer Seltenen Erkrankung Zugang zu einem Spezialisten haben sollte!

Dr. med. Stein:

Gerade werten wir eine Pilotstudie aus, die wir mit 45 Patient:innen von 23 bis 83 Jahren durchgeführt haben. Die Anwendung der Patienten-App wurde tatsächlich von allen Altersgruppen durchweg sehr gut angenommen – das sehen wir anhand der Daten und das war auch das Feedback, das wir von den Patient:innen bekommen haben. 

Aus behandelnder Perspektive sehen wir, dass wir über die einfache digitale Kommunikation mit den Patient:innen im Chat viele Anfragen zeitnah und bedarfsgerecht klären können, ohne dass persönliche Termine notwendig werden. Trotzdem gilt natürlich, dass die App den persönlichen Kontakt nicht ersetzen sondern ergänzen soll.

Und in medizinischer Hinsicht konnten wir viele Patient:innen vor der Intensivstation retten, weil wir dank des Telemonitorings Verschlechterungen erkennen und rechtzeitig intervenieren können. Das schont Intensivkapazitäten und spart Geld!

Dr. med. Stein: Wir betreten mit einer telemedizinischen Anwendung wie MyaLink gewissermaßen Neuland im Bereich der Seltenen Erkrankungen. Uns war es dabei wichtig, dass MyaLink bestmöglich nach den Bedürfnissen der Patient:innen ausgerichtet ist. Da ist es wichtig, dass wir einen starken Partner an der Seite haben, mit dem wir sehr eng und vertrauensvoll zusammenarbeiten können.  Die technische Unterstützung durch Qurasoft ist für uns an dieser Stelle einfach Gold wert, weil natürlich extrem viel Expertise und einfach auch Erfahrung in den Bereichen IT, Entwicklung, Regulatorik usw. vorhanden ist. Das ist für uns die perfekte Ergänzung zu unserer klinischen Expertise im Bereich der Seltenen Erkrankungen.

2. telemonitoring yazılımı

Telemonitoring için, hastanın sağlık verilerinin merkezi olarak kaydedilebileceği ve tedavi eden kardiyolog olarak sizin hastayı izleyebileceğiniz ve bakımını yapabileceğiniz bir yazılıma ihtiyacınız vardır. Yazılım bu nedenle Teletıp bakımının kalbi. Yazılım ayrıca toplanan kişisel ve sağlıkla ilgili verileri depolamak için de kullanılır.

QS sözleşmesi "Kalp yetmezliğinde telemonitoring" diğer hususların yanı sıra aşağıdakileri tanımlamaktadır Telemonitoring yazılımı için gereksinimler listelendi:

  • Veri koruma gerekliliklerine uygunluk
  • Günlük eksiksiz veri iletimi için uygunluk
  • Hastaya özgü sınır değerlerin belirlenmesi ve sınır değerler aşıldığında veya ulaşılmadığında uyarı verilmesi için uygunluk

Herzinsuffizienz-Monitoring.

Endlich leicht gemacht mit SaniQ HERZ

Digitales Herzinsuffizienz-Monitoring.

Endlich leicht gemacht mit SaniQ HERZ

3. Hastalar için harici ölçüm cihazları

Kalp yetmezliğinde telemonitoring çerçevesinde, harici ölçüm cihazları aşağıdakiler için kullanılır 3 Hayati belirtiler kaydedildi:

  • Vücut ağırlığı
  • elektriksel kalp atışı
  • Kan basıncı

Dafür erhalten die Patient:innen jeweils ein  EKG, ein Blutdruckmessgerät und eine Körperwaage. Nach der QS-Vereinbarung „Telemonitoring bei Herzinsuffizienz“ müssen die Geräte u.a.

  • hastalar tarafından kullanıma uygun olmalıdır
  • iletim cihazı ve telemonitoring yazılımı ile uyumlu olmalıdır
  • en son teknolojiye karşılık gelir (EKG cihazı)

Wenn Sie sich für SaniQ als Ihren Software-Anbieter entscheiden, erhalten Sie von uns moderne Messgeräte zur Weitergabe an Ihre Patient:innen, die die medizinischen Voraussetzungen erfüllen.

Medizinische Voraussetzungen der Patient:innen:

Kalp yetmezliğinde telemonitoring için hastalar aşağıdaki kriterleri karşılamalıdır:

  • Ejeksiyon fraksiyonu < 40% olan NYHA II veya NYHA III
  • Hastanın implante edilmiş bir kardiyak cihazı (ICD, CRT-P, CRT-D) vardır veya son 12 ay içinde kardiyak dekompansasyon nedeniyle hastaneye yatırılmıştır.
  • Hasta:in kılavuzlara göre tedavi edilir
  • Hasta bilişsel, fiziksel ve teknik olarak telemonitörizasyona katılabilecek durumdadır.

 

Kaynaklar:

Kassenärztliche Bundesvereinigung & GKV-Spitzenverband: Kalp Yetersizliğinde Kalite Güvence Anlaşması Telemonitoring. 2022. 

Bu makaleler ilginizi çekebilir:

tr_TRTürkçe